x تبلیغات
سامانه پیامکی لیمو اس ام اس

 مراحل طراحی و اجرای کمپین تبلیغاتی پیامکی هدفمند

 

 

1. تعیین هدف:

باید هدف موردنظر از کمپین را به وضوح تعیین کرده و خروجی‌های مورد انتظار را مشخص کنید. مثلاً آیا هدف افزایش فروش، آگاهی‌بخشی یا ایجاد ارتباط با مشتریان است.

 

2. تعیین مخاطبان:

شناخت دقیق مخاطبان هدف بسیار حائز اهمیت است. بر اساس اطلاعاتی مانند جنسیت، سن، موقعیت جغرافیایی و سایر ویژگی‌ها، باید مخاطبان موردنظر را شناسایی کنید.

 برای ثبت سفارش ارسال پیامک انبوه  بصورت رایگان در سامانه پیامکی لیمو اس ام اس ثبت نام کنید.

3. طراحی پیام:

در این مرحله باید پیام مناسب و جذابی طراحی کنید که بتواند به درستی نیازها و مشکلات مخاطبان را بیان کند و مزایا و ارزش ارائه شده را معرفی کند.

 

4. تنظیم زمانبندی:

برنامه‌ریزی مناسب برای ارسال پیامک‌ها بر اساس زمان و موقعیت موردنظر بسیار مهم است. ممکن است برخی اوقات و رویدادها برای ارسال پیامک‌ها مناسب‌تر باشند.

 

5. اندازه‌گیری و بهینه‌سازی:

بعد از ارسال پیامک‌ها، باید عملکرد کمپین را مورد ارزیابی قرار داده و بهینه‌سازی‌های لازم را انجام داد. این شامل بررسی نرخ بازدهی، نرخ تبدیل و افزایش اثربخشی کمپین است.

نکات مهم ارسال پیامک انبوه

 

شما برای جذاب شدن پیامک تبلیغاتی و افزایش بهره‌وری کسب‌وکارتان باید به‌طور کامل اصول ارسال پیامک انبوه را رعایت کنید. نکات اساسی که باید پیش از ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی رعایت کنید را در ادامه برای شما آورده ‌ایم.

 

نکات مهم ارسال پیامک انبوه

 

✔️برنامه ریزی کن!

برای ارسال پیامک انبوه خود برنامه‌ریزی داشته باشید. جمله قبل به این معناست که باید تمام اهداف خود از ارسال پیامک را بدانید.

 

✔️نصف شب تبلیغات نزن!

در زمان مناسب پیامک تبلیغاتی خود را ارسال کنید. شما با ارسال پیامک خود قرار نیست مزاحم افراد شوید. قصد شما از ارسال پیامک انبوه، جذب مشتری است. با توجه به نوع کسب و کار خود و فعالیتی که انجام می دهید مشخص نمایید که بهترین زمان برای ارسال پیامک خود چه ساعاتی از شبانه روز می باشد و بیشترین بازده را برای شما خواهد داشت به طور مثال برای تبلیغ رستوران می بایست زمان سرو غذا و ساعات خلوت توجه کرد. اما برای یک هتل یا مسافرخانه باید گفت که روز های تعطیل اهمیت بیشتری برخوردارند. بنابراین ساعت مناسبی را برای تبلیغ و شروع تخفیفات و یا اخبار مهم پیامک تبلیغاتی خود انتخاب کنید.

 

✔️مشتریات رو فراموش نکن! براشون ارزش قائل شو!

با افزایش کسب‌وکارها در زمینه‌های مختلف، رقابت نیز شدید شده است. امروزه برای تنگ کردن عرصه برای یکدیگر از تخفیفات و جشنواره‌های ویژه‌ استفاده می‌کنند‌. شما نیز از این چالش‌ها نباید دور باشید. بنابراین قبل از اقدام به آغاز فروش فوق‌العاده، کاربران خود را از این موضوع آگاه کنید.

 

✔️برو سر اصل مطلب؛ مخاطبت رو گیج نکن!

محتوای پیامکی ارسالی شما باید دقیق، مستقیم و صریح باشد. اگر محصول و یا خدمات شما دارای کد تخفیف یا خبر ویژه‌ای است، حتما در محتوای پیامکی خود اطلاع رسانی کنید. اگر محتوای شما مخاطب را گیج کند، بازخورد خوبی برای شما ندارد. پس برای جلوگیری از این موضوع در پیامک تبلیغاتی خود از لینک‌ سایت و شبکه اجتماعی برند خود استفاده کنید.

سامانه پیامکی رایگان لیمو اس ام اس می تواند با استفاده از ارسال پیامک تبلیغاتی امکانات ویژه خود شما را در این کار همکاری نماید ، مشاوران ما در کنار شما خواهند بود.

✔️دقیق باش و سوتی نده!

تمام موارد ضروری را بررسی کنید. از درستی املاء کلمات، کد تخفیف‌ و لینک سایت و شبکه اجتماعی برند خود مطمئن شوید.

 

✔️با بقیه فرق داشته باش!

محتوای پیامک تبلیغات شما باید متنوع و جذاب باشد. حس تکراری بودن متن و پیامک شما مخاطب را دلسرد می‌کند. با هر بار ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی کسب‌وکارتان از ایده جدید و پیشنهاد‌های ویژه برای مخاطبین هدف خود استفاده کنید. با رعایت این اصول مشتریان خود را در چرخه تجارت حفظ می‌کنید.

 

✔️استمرار داشته باش!

پیشنهاد می شود در پنل اس ام اس انبوه خود برای بار اول و اولین ارسال پیامک حداقل ده هزار نفر مخاطب را انتخاب نمایید با توجه به بازخورد این پیامک تعداد ارسال مناسب در هر نوبت را مشخص کنید. شما می توانید برای ثابت نگه داشتن ترافیک مشتریان، روزانه به تعداد مشخصی در مناطق و گروه های مختلف ارسال انجام دهید.

 

✔️رو مخ مخاطبت نرو!

از ارسال پیامک های پی در پی خودداری نمایید. به جای ارسال بیشتر به یک مشتری، به مشتریان بیشتری ارسال نمایید.

مزایای پنل اس ام اس

 

پنل اس ام اس امکانات و مزایای زیادی دارند که ما در لیمو اس ام اس سعی کردیم بهترین و پیشرفته ترین ها رو برای شما ایجاد کنیم .

سرویس پاسخ خودکار با پنل اس ام اس امکان پذیر است؟

 

سرویس پاسخ خودکار چیست؟
بله؛ شما برای فعال‌سازی و استفاده از سرویس پاسخ خودکار، فقط نیاز به پنل اس ام اس دارید. برای مثال استفاده از وب سرویس پیامکی، علاوه بر پنل اس ام اس نیاز به سایت یا اپلیکیشن هم دارد؛ در صورتی که درباره سرویس پاسخ خودکار، این چنین نیست و تنها با داشتن سامانه پیامکی و انجام برخی تنظیمات، می‌توانید از این امکان استفاده کنید.

البته نکته مهم درباره استفاده از سرویس پاسخ خودکار، این است که باید حتما خط اختصاصی داشته باشید. در واقع این امکان برای پنل‌هایی فراهم است که خط اختصاصی خودشان را داشته‌اند؛ چون در خطوط عمومی، امکان دریافت پاسخ از سمت مخاطب فراهم نیست.

سرویس پاسخ خودکار با پنل اس ام اس مناسب کیست؟
تمامی کسب و کارها یا افرادی که دارای خط اختصاصی هستند، می‌توانند از سرویس پاسخ خودکار روی پنل اس ام اس خود استفاده کنند. برخی کاربردهای مختلف سرویس پاسخ خودکار برای کسب و کارها بدین صورت است:

اعلام موجودی محصولات به مشتریان
ارسال لینک دانلود اپلیکیشن یا ورود به سایت
اعلام وضعیت ارسال به مشتری
ارسال لیست خدمات و محصولات برای مشتری
ارسال قیمت خدمات و محصولات
اعلام مشخصات محصولات
اطلاعات خدمات اقساطی

برنامه کلاس‌ها و تاریخ و ساعت شروع آن‌ها

کاربردهای عمومی ارسال پیامک انبوه به وسیله پنل اس ام اس

نکات نوشتن پیامک تبلیغات

 

  • ساده و کوتاه

متن پیامک تبلیغاتی عامل مهم دیگری است که نباید از آن چشم پوشی کرد.  در عین حال متن پیام کوتاه و مختصر و در عین حال جذاب و تاثیر گذار، مهم ترین ویژگی پیامک تاثیر گذار خواهد بود.

به طور کلی دو موضوع مهم در نگارش متن پیامک تاثیر گذار است و باید هوشمندانه بررسی شود:

 
  •  اینکه هدف شما از ارسال پیامک چیست؟
  •  جامعه هدف شما چه گروهی از مردم هستند؟
  • پیام کوتاه و مختصر و در عین حال جذاب و تاثیر گذار موضوع مهمی است  که باید در نگارش تمامی متون پیامک های تبلیغاتی رعایت شود.
  • مقاله متن پیامک تبلیغاتی تاثیر گذار فاکتورهایی که برای ارسال پیام کوتاه تبلیغاتی باید به آن توجه شود را به طور کامل مورد بررسی قرار می دهد.
  • شرکت های بسیاری ارائه دهنده سرویس ارسال پیامک انبوه می باشند. اما لازم است که برای انتخاب و بهترین سرویس دهنده ارسال پیام کوتاه تبلیغاتی به چند نکته توجه کنید.

 

ساختار و ذات پیامک ها این است که مطلب به اصطلاح مختصر و مفید باشد. شما باید تعداد کاراکتر هر پیامک را مد نظر قرار داده و  طی جملاتی کوتاه با طول حداکثر ۱۶۰ کاراکتر پیام خود را به مخاطب منتقل کنید. شاید کمی دشوار باشد در یک پیام کوتاه تمام منظور خود را به مخاطب برسانید اما باید اصل مطلب را شناسایی و اولویت بندی کنید. مخاطب باید بخش مهم تر را در زمان مناسب دریافت کند.

چه زمانی پیامک تبلیغاتی ارسال کنم؟

 

یکی از نکاتی که حتما لازم است در زمان ارسال پنل اس ام اس تبلیغاتی و شروع کمپین های ارسال پیامک تبلیغاتی رعایت کنید، زمان مناسب ارسال است. اما زمان مناسب دقیقا چه موقع است؟ و چرا اهمیت دارد؟

پیامک تبلیغاتی شما باید در زمانی به دست مشتری و مخاطبان شما ارسال شود که به آن نیازمند هستند و علاوه بر آن در زمانی باشد که مشکل و یا دردسری برای دریافت کنندگان پیامک ایجاد نکند.

فرض کنید ساعت 12 شب در حال آماده شدن برای خواب هستید و شاید هم تازه به خواب رفتید و با صدای زنگ پیامک از خواب بیدار می‌شوید! مطمئنا در این شرایط بدترین و نگران کننده ترین افکار در ذهن شما نقش میبند و مضطرب می‌شوید؛ اما زمانی که پیامک خود را باز می‌کنید با اس ام اس تبلیغاتی خرید کولر گازی با قیمت مناسب از بانه مواجهه می‌شوید! چه احساسی در آن لحظه خواهید داشت؟

ایجاد دردسر و ارسال بی موقع پیام یکی از مهم ترین دلایل مسدود کردن تبلیغات پیامکی و قرار دادن خطوط در بلک لیست است. با ارسال پیامک به موقع و تاثیرگذار می‌توان از مزاحمت یا ایجاد دردسر و مشکل برای مخاطبان جلوگیری نمود.

پیامک تبلیغاتی چیست؟

 

پیامک تبلیغاتی در واقع یک ابزار بسیار عالی و قدرتمند است که می‌توانید در بازاریابی از آن استفاده کنید. خیلی از سازمان‌ها و کسب و کارها از این طریق می‌توانند تبلیغات خود را به دیگران نشان دهند و کمپین‌های فروش را به شکل موفقیت آمیزی تجربه کنند. شما هم می‌توانید با استفاده از پیامک‌های تبلیغاتی کار خود را به دیگران اعلام کنید، خدمات ویژه خود را به آنها نشان دهید و از این طریق با آنها ارتباط برقرار کنید تا میزان فروش و مشتریانتان تا حد زیادی افزایش پیدا کند.

مزایای تبلیغات پیامکی

قبل از اینکه به سراغ ارسال پیامک تبلیغاتی با لیمو اس ام اس بروید، سعی کنید که در مورد مزایای آن هم اطلاعات داشته باشید تا بدانید که چرا این پیامک‌ها می‌توانند گزینه خوبی برای ارتقای کارتان باشند. استفاده از تبلیغات پیامکی با لیمو اس ام اس مزایای زیر را دارد:

هدفمند

از جمله مزایایی که در ارسال این پیامک‌ها وجود دارد، این است که به اندازه کافی هدفمند هستند. شما می‌توانید بر اساس منطقه و اصنافی که در کل کشور وجود دارد، یک سری شماره موبایل را جمع آوری کنید که به آنها بانک شماره موبایل گفته می‌شود. سپس از این طریق می‌توانید با جامعه هدف ارتباط بگیرید و تبلیغات را به صورت هدفمند به انجام برسانید. البته که با انجام چنین کاری پیامک فقط به همان شرط یا به صاحبان مشاغل مورد نظر فرستاده می‌شود و می‌توانید یک تبلیغ هدفمند را انجام داده و پیش ببرید و با مخاطبین خود به صورت کاملاً مستقیم ارتباط بگیرید.

نرخ بازدهی بالا

از دیگر مزایایی که در مورد پیامک تبلیغاتی وجود دارد، این است که بازدهی آنها بسیار بالا خواهد بود. این روزها که همگی به تلفن همراه دسترسی دارند و می‌توانند از امکانات ویژه آن استفاده کنند، کار خیلی راحت‌تر از گذشته است. قطعاً خیلی از افراد به پیامک واکنش نشان می‌دهند و در نتیجه شما می‌توانید از این طریق خدمات خود را به دیگران اعلام کنید و ارسال پیامک تبلیغاتی داشته باشید که معمولاً نرخ بازدهی آنها نیز بسیار بالا است.

سامانه پیامکی رایگان لیمو اس ام اس می تواند با استفاده از امکانات ویژه خود شما را در این کار همکاری نماید ، مشاوران ما در کنار شما خواهند بود.

 

هزینه پایین

از دیگر مزایای تبلیغات پیامکی می‌توانیم به هزینه پایین پیامک‌ها اشاره کنیم. در حقیقت پیامک‌های تبلیغاتی راهی ارزان برای برقراری ارتباط با مشتری هستند و نسبت به دیگر کانال‌های بازاریابی مانند تبلیغات رادیویی، تلویزیونی یا حتی داخل فضای مجازی هزینه کمتری دارند و کار با آنها خیلی مقرون به صرفه‌تر است.

دسترسی راحت

از مزایای دیگری که در استفاده از پیامک تبلیغاتی می‌توان به آن اشاره کرد، این است که می‌توانید به طیف وسیعی از افراد دسترسی پیدا کنید. شاید شما نتوانید این دسترسی را از طریق فضای مجازی و اینترنت انجام دهید اما پیامک تبلیغاتی این امکان را در اختیارتان می‌گذارد که بتوانید بازاریابی راحت‌تری را تجربه کنید. ارسال پیامک به مخاطب هدف نیاز به پروسه خاص و پیچیده‌ای ندارد و باعث می‌شود که با اکثریت در ارتباط باشید.

مزیت تبلیغات با پیام کوتاه

 

  • تبلیغات از طریق پیام کوتاه مستقیم و بدون واسطه است و می توانید مطمئن باشید پیام شما حتما به دست مخاطب می رسد .
  • تبلیغ از این طریق نیاز به بسترسازی گسترده، سخت افزار یا طراحی پیچیده و زمان بر ندارد.
  • از طریق پیام کوتاه در یک زمان می توانید به افراد زیادی پیام تبلیغی فرستاد.
  • با استفاده از سیستم مدیریتی (سامانه پیامکی) می توانید آمار کامل و دقیقی از میزان تبلیغات خود از طریق پیامک در اختیار داشته باشید.
  • سیستم پیام کوتاه دو طرفه است و می توانید بازخورد مشتریان خود را از محصول و پیامک خود با طرح یک سوال به آسانی بدست بیاورید.
  • سیستم پیام کوتاه 24 ساعته است و در هرزمان می توان نسبت به استفاده از آن اقدام نمود

هفت گام برای بازاریابی پیامکی

 

امروزه پیامک به عنوان یکی از راهکارهای موثر و ارزان تبلیغاتی و اطلاع رسانی محسوب می شود. برای بهره مندی کامل از این راهکار بهتر است نکات مربوط به استفاده از آن را رعایت نمایید. کارشناسان بازاریابی موارد ذیل را برای استفاده بهینه از بستر پیامک برای امور بازاریابی پیشنهاد می کنند:

  • استراتژی بازاریابی موبایلی خود را طراحی کنید. مشخص کنید برنامه شما در زمینه بدست آوردن مشتری و حفظ او چیست؟ ارتباط شما باید مداوم، مرتبط و اندیشمندانه باشد بطوریکه نام تجاری محصول یا خدمات شما همواره درصدر بازاریابی باقی بماند. بدون چنین برنامه زمانبندی شده و مشخصی ممکن است تلاشهای شما ثمربخش نباشد. می توانید برای سنجش طرح خود آن را در مقطع کوتاهی و بصورت آزمایشی اجرا کنید.
  • مخاطبان خود را ترغیب کنید که در برنامه پیامکی شما عضو شوند. این امکان در اکثر سامانه های پیامکی وجود دارد که افراد با ارسال یک حرف مشخص به یک شماره خاص می توانند در سامانه پیامکی شما عضو شوند. پس از جمع آوری شماره ها می توانید به آسانی با آنها ارتباط برقرار کنید. جهت ترغیب نمودن آنها به عضویت در سامانه پیامکی شما می توانید از روش هایی مانند قرعه کشی، ارسال پیامکهای سودمند در آینده به آنها و ... استفاده نمایید.
  • یک شماره اختصاصی برای ارسال و دریافت پیامک از طریق پنل اس ام اس به مخاطبان و مشتریان خود داشته باشید. بسیاری از آنها شما را با آن شماره اختصاصی می شناسند و بخش دیگر از آنان شماره پیامکی شما در حافظه موبایل خود ذخیره می کنند. این شماره می تواند هم راستا با یکی از ویژگیهای کسب و کار شما مثلا شماره تلفن ثابت شما باشد. همچنین استفاده از شماره کوتاه تر و رند تر نقش موثرتر در بازاریابی پیامکی ایفا می کند.
  • مشتریان خود را بر مبنای اطلاعاتی که از آنها دارید بخشبندی کنید. با این اقدام می توانید پیامکهای متنوع و مربوط به هردسته از مشتریان را دقیقا برای همان بخش از مخاطبان ارسال نمایید یا از آنها اطلاعات لازم را دریافت نمایید.
  • بسیاری از ارائه دهندگان سامانه های پیامکی به شما این امکان را می دهند که در صورت نداشتن شماره های پیامکی مخاطبین، پیامکهای خود را بر اساس منطقه، کدپستی، سن و جنسیت مخاطبین خود ارسال کنید. در بسیاری از محصولات و خدمات، این شیوه از ارسال پیامک انبوه با درصد بالایی موثر واقع می شود. پیشنهاد می شود حتی اگر شماره های مشتریان خود را در اختیار دارید این شیوه را نیز امتحان کنید چراکه ممکن است شماره هایی از مشتریان مخفی و غیر مستقیم را در اختیار نداشته باشید.
  • دائما از مشتریان خود اطلاعات جمع آوری کنید. این اطلاعات به شما بیشتر و بیشتر کمک می کند تا بر اساس نیاز مشتریان و مخاطبان به آنها ارسال پیامک تبلیغاتی اختصاصی و متناسب بفرستید. روشهای جمع آوری اطلاعات از مشتریان بسیار متنوع است اما یکی از این روشها جمع آوری اطلاعات از طریق پیامک است. می توانید به آنها اعلام کنید که اگر علاقمند به موضوع خاصی هستند به شما عدد یا واژه خاصی را ارسال نمایند.
  • ارائه دهنده خوب سامانه پیامکی انتخاب کنید. بانک اطلاعاتی از شماره موبایل ها که ارائه دهنده سامانه پیامکی در اختیار شما قرار می دهد بسیار حائز اهمیت است. یک ارائه دهنده خوب باید شما را به لیست گسترده ای از مشتریان هدف شما بر اساس صنف، جنسیت، سن، منطقه و .... متصل نماید. سایر ویژگیهای یک ارائه دهنده از جمله پشتیبانی، کیفیت ارسال، تعرفه ها و .... نیز از درجه اهمیت قابل توجهی برخوردار هستند.
صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد